Torstaina oli todella lämmintä ja oli mukava ajella kun Annikakin toi ihan uuden uutukaisia renkaita läjän. Ei tullu ees katteltua kierrosaikoja, kunhan tuli kerättyä kilometrejä alle kun reenaukset on tältä keväältä jäänyt oikeastaan kokonaan. Mitä nyt pari kertaa päässyt kokeilemaan pikaisesti pyörän päälle että kaikki toimii kutakuinkin.

Perjantaina Vesa ajoi kaksi settiä, sitten meni sifteri rikki. Onneksi uusi saatiin tilattua paikalle jo perjantai-illaksi. Mika huolteli pyörää lauantaita varten.

Lauantain ensimmäisen aika-ajon keli oli aurinkoinen ja sopivan lämmin, ei kuitenkaan liian kuuma. Vesa ajoi heti suitsait sukkelaan paalulle. Mika ei päässyt oikein ajamaan ehyitä kierroksia, mutta tulipa reenattua ohituksia. Takajousen säätöjenkin kanssa oli kaikennäköistä siinä, mutta saatiin se jotenkuten kohdalleen. Mika oli pitkään kolmantena, mutta ihan lopussa tippui kymmenennelle sijalle.

Toisissa aika-ajoissa Vesa laittoi kokonaan uudet gummit niin eteen kuin taaksekin, Mika pärjäili pelkällä takarenkaan kääntämisellä. Vesa ajoi 0,1 sekuntia hitaammin kuin aamulla ja Mika pysytteli samassa kuin aamullakin ja oli näin ollen seitsemäs, silti yhteistuloksissa lähtöpaikaksi määräytyi vasta 12. ruutu. Vesa sen sijaan piti hienosti paalupaikkansa! :)

Siinä ennen kisaa syötiin ja lepäiltiin ja katteltiin kisoja ja sitten olikin jo oma vuoro. Ennen kisaa vietiin tällä kertaa pyörät ratavarikolle ja kumit kuumenemaan. Hyvillä fiiliksillä odoteltiin kisaan lähtöä. Lämppärikierroksella sitten karu todellisuus taas iski ja Vesan pyörä jäi lähtöruutuun kun etuhampista katkesi kaksi hammasta. Myöhemmin varikolla sitten selvisi, että ei ollut kyse mistään pikkuongelmasta vaan tuhot oli sen verran suuria, että uutta konetta piti alkaa miettimään. Se siitä Vesan kisasta sitten… Mikan osalta lämppärit meni mukavasti ja kisastartissa sai heti napsittua muutaman sijoituksen ja ohittelu jatkui sujuvasti kisan edetessä, kunnes jumittui Oikkosen perään. Mika oli kyllä nopeampi, mutta pääsuoran jälkeinen kikkamutka ja seuraava vasen menivät aina ihan perseelleen ja siinä jäi sen verran jälkeen, että ohi oli turha haikalla, kuitenkin loppukiekan aikana sai sitten otettua taas kiinni.

Noin puolessa välissä kisaa sattui lähtösuoralla paha kolari, joka tiesi punalippua ja kaikki pyörät takaisin ratavarikolle. Onneksi oli lämppärit siellä valmiina, joten sai renkaat heti lämpiämään. Taukoa pidettiin 20 minuuttia, jonka jälkeen otettiin uusintastartti. Tällä kertaa Mikan lähtöruutuna oli seitsemäs ruutu ja korvan takana tiukat ohjeet Ylijoelta ja Mustoselta käyttää huippulähtö hyväksi ja heti kärkeen vaan. Melki onnistuikin, Mika oli jo toisena ekaan kurviin mentäessä, mutta huonon ajolinjan seurauksena tipahti sitten kumminkin viidenneksi. Nopeasti korjasi kuitenkin tilannetta ja ohitti itsensä neljänneksi ja pääsi näin ajamaan kärkiporukan mukana, jossa nähtiin varsin kovaa kilvan ajoa Mikko Riihiniemen kanssa. Mika oli ihan koko ajan aivan perässä, mutta jäi aina kikkikurvissa ja seuraavassa vasemmassa. Mikan bravuurimutka on varikkokurvi ja siinä sai sitten aina kiinni taas muun porukan. Kissa-hiiri –leikki jatkui koko ajan edessä ajavan kanssa ja samalla Mustosen heiluttamasta varikkotaulusta näki, että joku on myös ihan perässä kiinni. Kerran kävikin jarrussa rinnalla, mutta ei silti päässyt kuitenkaan ohi. Vikalle kierrokselle lähtiessä Mika päätti, että nyt tai ei koskaan. Taas kuitenkin kikkakurvi ja seuraava vasen meni huonosti, mutta omaan bravuurimutkaansa latasi sitten ihan täysillä. Kolmosella takapää liirussa mutkaan sisään ja tarkoituksena mennä ohi, mutta puoli metriä jäi vajaaksi ettei ehtinyt ensimmäisenä sisälinjalle. Kuitenkin siinä ihan muiden perässä lähtösuoran kurviin, siinä tiukka sisälinja ja kaasua vaan niin paljon kuin pystyi. No, aikamoisen luistamisen ja voblaamisen säestyksellä Mika pääsi vielä rinnalle ennen maalilinjaa, mutta lopputuloksena karusti häviö noin 0,05 sek (tai jotain sinnepäin) erotuksella.

Kisa oli kumminkin hieno ja Mikalle jäi siitä tosi hyvä fiilis. Harmittaa tietysti kun ei päässyt ohi, mutta tuloksena oli kuitenkin neljäs sija tässä toisessa startissa ja yhteistuloksissa lopullinen sijoitus oli viides. Positiivista oli myös se, että Mika ajoi kisan toiseksi nopeimman kierrosajan 1.10.4 ja samalla Mikan oma enkka parani roimasti. Pyörä on nyt alkanut toimimaan kun viime vuosi on sen kanssa tapeltu ja haettu säätöjä, nyt oli ajofiilis korkealla ja räärää tuntui kivalta. Tällä kertaa Vesa joutui katsomaan kisaa varikolta, mutta Virtasalmen kisassa kiukun siivittämänä nähtäneen varsin vauhdikasta menoa. Ja Virtasalmellahan ajetaan siis nyt tulevana viikonloppuna eli tervetuloa kaikki katsomaan ja varikolle teltalle morjestamaan! :)